Pages

Monday 16 September 2013

Perlu ke maaf kan chen peng ? !!


PENULIS berasa sangat hairan apabila ada sesetengah pihak boleh mengangkat  ketua Parti Komunis Malaya (PKM) bernama Chin Peng digelar pejuang kemerdekaan.Apa kewajaran Nye sehingga beliau boleh di angkat sebgai perjuang..Di sini lenchailepeh menulis apa yang yg penulis faham mengenai ketua parti komunis ikut dari pemahaman penulis..

Penulis sebelum ni pernah berbual-bual dengan orang yang terdahulu membaca buku-buku sejarah dan guru-guru satu ketika dulu..bila kita campur kan ilmu penceritaan ditambah ilmu pembacaan di situ kita dapat apa yang ingin kita mahukan..

Keganasan chen peng bermula  di batu pahat Johor sekitar tahun 1945
Di kampong  banyak rumah dibakar secara rambang ada yang dikuburkan hidup-hidup dan beramai-ramai oleh pengganas PKM.,ada yang di sula di gantung ke pohon pedada di pinggir sungai simpang kiri. kekejaman PKM sangat dashyat ada penduduk
di humbankan ke dalam minyak yang menggelegak dalam kawah gergasi.

Kita dapat bayangan kezaliman mereka..sah-sah semua tu mati katak..Dari situ Bermula lah kebangkitan
angkatan pemuda parang panjang pimpinan Allahyarham Kiayai Salleh. 

Kumpulan ini lebih dikenali sebagai Pejuang Selempang Merah. Mereka bertindak dan berjuang semata-mata untuk memansuhkan kezaliman PKM. Mereka adalah pahlawan yang tidak pernah didendang.

Mereka berjuang demi agama, bangsa dan tanahair.. 

Penulis dapat bayangkan kekejeman PKM pada waktu itu ,
Pastinya  penduduk di sekitar Pagoh, Bukit Pasir dan Bukit Kepong, Muar, yang terdapat waris-waris mereka dibunuh oleh PKM yang zalim..setuju dengan apa yang penulis tulis kan disini..
Beribu-ribu keluarga bekas Polis Khas atau Special Constable (SC), Polis biasa dan Askar Melayu juga pastinya amat arif akan kezaliman PKM.
Beratus-ratus ayah, pakcik, dan anggota keluarga mereka di bunuh anggota PKM sewaktu mempertahankan tanahair di zaman darurat.. Dari sini timbul persoalan wajar kan kita rakyat Malaysia memaafkan kekejaman yang di laku kan oleh PKM yang di ketuai oleh chen peng..?

kita fikir la bersama-sama .. penulis harap pihak yang bertanggjawap
bertindak untuk membetulkan fakta dan hakikat sejarah yang sebenar-benarnya. Ambil tindakan pada yang mempersenda kan sejarah perjuangan bangda kita yang memerdekanan Negara.

PADA PENULIS CHEN PENG BUKAN PERJUANGN KEMERDEKAAN
TIADA MAAF BAGI BELIAU DAN KETURUNAN NYE !!!!

wassalam......

No comments:

Post a Comment