Pages

Friday 20 September 2013

Syiah Agenda Yahudi...???


Syiah di peringkat global kini telah menjadi satu agenda yahudi untuk melumpuh kan kesatuan dan kekuatan islam . Yahudi berselindung disebalik syiah kerana kefahaman ini bertentangan dengan ajaran agama islam sebenar iaitu sunnah wal jamaah.

Permainan yahudi terlalu licik , pakar strategi mererka sangat bijak mengerakan agenda untuk memerangi islam dari dalam dengan memperalatkan syiah. Pekara ini akan mudah kerana permainan politik dalam kalangan sesetengah pemimpin di asia barat yang lebih mementingkan kelansungan fahaman syiah berbanding islam keseluruhanya.


Kelicikan itu membuat bukan sahaja dalam kalangan orang islam yang biasa malah  ulama besar seperti dr Yusuf al-qardawi pernah teperdaya dan menyokong perjuangan syiah tidak lama dulu.

Pengaruh hebat ulama itu di manfaatkan apabila dr Yusuf al qardawi tidak sedar memberikan pengiktirafan dan sokongan kepada syiah yang merupa kan agenda yahudi. Misal Nye pada tahun 2006 beliau memberi sokongan kepada penggerak hizbollah pemimpin Hasaan Nasrallah di Lebenon untuk melawan tentera zionis Israel.

Hizbollah adalah penggerak syiah yang diketui oleh Hassan Nasrallah,tokoh syiah yang sangat dikagumi.Tetapi apakah yang berlaku di Syria apabila pemimpin dictator presiden Bashar Assad membunuh penentangan dalam kalangan Ahli sunnnah wal jamaah dalam kebangkitan rakyat yang berlarutan hingga sekarang.

Teori mengaitkan perjuagn syiah dengan yahudi boleh dibukti kan apabila Hassan Nasrallah menghantar beribu-ribu perjuang Hizbollah ke Syria untuk membantu Bashar Assad memerangi orang islam sunnah wal jamaah.

Beberapa agensi berita antarabangsa ada melapurkan sasaran Bashar Assad adalah penduduk dan perjuang ahli sunnah wal jamaah.Ini menunjukkanperjuangan Hizbollah selari dengan Amerika syarikat yang sejak awal lagi menyokong Bashar Assad.Siapa yang menentu dasar luar  Negara As kalau bukan kalangan pelobi dan pembiaya yahudi.

Kerana itu di peringkat global syiah memberikan ancaman yang sangat besar kepada islam. syiah kini sudah berada dalam lingkungan geopolitik antarabangsa apabila iran, Negara yang menjadi tunggak fahaman syiah. Iran menyokong presiden Bassar Assad membunuh perjuanga ahli sunnah Wal jamaah.

Dinegara ini isu ini kembali hangat apabila kerajaan negeri Kedah mengharam kan fahaman tersebut. mengikut statistic terbaru,dianggar kan tidak kurang 250 000 penganut fahaman itu di Negara ini dan yang paling membimbangkan penyebarannya bukann lagi  secara tertutup seperti sebelum ini.Malah Kedah sendiri ada persatuan syiah.

Sementara pusat penyebaran syiaah bukan di Negara ini tetapi di iran yang menjadi satu-satu nya Negara islam mengamal kan fahaman syiah dan membantu meluaskan pengaruh syiah di seluruh dunia.Bukti nya ada pihak yang di hantar ke iran suatu ketika dulu menjadi pemangkin penyebaran syiah di Negara ini.

Pengaruh syiah di peringkat antarabangsa melonjak selepas kejayaan revolusi islam 1979 mengulingkan pemimpin monarki shah mohamad reza daripada Dinsasti Pahlavi.Pemimpin revolusi islam ayatollah Khomeini menjadi pemimpin agong iran.

Selepas lenyapnya system monarki , iran muncul sebagai Negara islam syiah yang hebat kerana Berjaya menggulingkan raja yangmenjadi boneka As dan Britian . Dalam konteks ini syiah memang di puji dan menjadi jenama perjuangan islam menentang penguasaan Barat di iran.Tetapi yang tidak baik Nye syiah memusuhi orang islam yang tidak sealiran denganya.

Dahulu kita masih ingat Iraq diserang kerana Negara itu bukan Negara syiah seperti iran yang yahudi mempunyai kepentingan untuk melemahkan Negara islam.Tetapi selepas tumpas nya saddamdan muncul pemimpin boneka As di Iraq,syiah kembali berkembg pesat.Statistik terkini menunjukan 22juta penganut syiah atau 65% daripada populasi penganut islam di Negara berkenaan.

Maka ada benarnye bahawa syiah menjadi ancaman kepada islam dan menyumbang kepada kepentingan yahudi. Mungkin pemimpin syiah tidak sedar tetapi yahudi telah mangaut untung daripadanya.


No comments:

Post a Comment